środa, 12 marca 2014

Moje sposoby na naukę języka angelskiego

Dzisiaj chcę Wam przedstawić sposoby, przez które najszybciej i najskuteczniej nauczyłam sie języka angielskiego. W związku z tym, że jest to podstawa funkcjonowania w jakimkolwiek kraju za granicą, bo wiadomo, że po angielsku dogadamy się prawie wszędzie.

1. Pierwszy, niezawodny sposób do nauki słówek to fiszki. Nie ma nic gorszego dla mnie jak czytanie listy słówek i uczenie się ich na pamięć. Jestem wzrokowcem i karteczki, po jednej stronie ze słówkiem po polsku, po drugiej po angielsku, są najszybszym sposobem. na naukę słówek.

2. Aby utrwalić to, czego się nauczyliśmy najlepiej jest prowadzić rozmowy po angielsku. Ja od zawsze lubiłam język angielski, ale to czego się nauczyłam po niedługim czasie uciekało mi z głowy, gubiłam się w zdaniach, bądź nie budowałam ich poprawnie. Przełom nastąpił, kiedy weszłam na czaty angielskie. Na TYM czacie można znaleźć całkiem fajne osoby do pogawędki, ale jak zawsze należy uważać, bo wszędzie czają się.. no żeby ładnie to ująć - nienormalni :) Jeśli macie smartfona możecie zainstalować aplikację LINE, to jest komunikator, można pisać i prowadzić rozmowy, jest to coś typu Skype. Wyszukujemy sobie osoby, może się zdarzyć tak, ze ktoś w opisie będzie miał, że chce porozmawiać po angielsku. Zamiast robić listę czatów najlepszym pomocnikiem będzie kto? Wujek Google :) Tak naprawdę trzeba szukać odpowiedniego czatu, bo jednej osobie będzie on odpowiadał, a drugiej nie, poza tym towarzystwo tez się zmienia i tam gdzie kiedyś byli fajni ludzie do pogadania dzisiaj trafią się wariaci :) Oczywiście, po rozmowach pisanych warto też dzwonić na skypie i ćwiczyć słuchanie rożnych akcentów. Jeszcze jedno, jeśli jesteście początkujący, ważne żebyście szukali native speakerów. Jak traficie na kogoś na niskim poziomie, wyrządzicie sobie krzywdę, ciężko jest się pozbyć złych nawyków.

3. Aby nie było zawsze łatwo i przyjemnie, niestety trzeba posiedzieć trochę nad gramatyką i rozwiązywać ćwiczenia. Ja mam "gramatyką angielską dla zaawansowanych" Macieja Mataska; Handybooks wydawnictwo językowe. Książka jest bardzo dobra, jak sie porządnie do niej przyłożycie, poprosicie nauczyciela, aby wyjaśnił wam kilka niejasnych rzeczy, to to czego się nauczyliście na pewno zostanie na długo.

4. Oglądajcie telewizję, a najlepiej zagraniczne wiadomości. Jeśli macie dekoder, nc+, polsat czy cokolwiek, na wyższych kanałach na pewno znajdziecie BBC, CNN lub NHK World, który bardzo lubię. Są to japońskie wiadomości (po angielsku oczywiście), różne akcenty, bardziej azjatyckie i do tego puszczają ciekawe dokumenty.

Niewiele, a tak wiele. Są to niby oczywiste rzeczy a nadal spotykam się z pytaniami jak tego angielskiego się uczyć, znam osoby, które pomimo nauki i tak nie czuja się dobrze w rozmowach, pisaniu, słuchaniu.
Zatem powodzenia!

Ps. A wy jakie macie skuteczne sposoby na naukę?

2 komentarze: