niedziela, 2 lutego 2014

Dzień Świstaka i o tym co udało mi się wczoraj zobaczyć.

Dzisiaj w USA obchodzony jest Dzień Świstaka. Szczerze powiedziawszy sama do końca nie wiedziałam na czym polega to święto póki nie spojrzałam w amerykański kalendarz ;) Już wyjaśniam. Cała zabawa polega na tym, że wyciągamy świstaka z nory i jeśli ten zobaczy swój cień zima potrwa jeszcze 6 tygodni. TUTAJ w Pensylwanii świstak w tym roku niestety zobaczył swój cień co oznacza, że w USA zimna potrwa jeszcze dłuuugo... A współczuję, bo w tym roku zostały pobite rekordy zimna i opadów z kilku lat. Czy ta przepowiednia się sprawdzi? Zobaczymy :)
5 lutego obchodzę imieniny i przysłowie mówi: "W dzień Agaty, jeśli słonko przez okienko zajrzy do chaty, to wiosenka na świat pogląda zza zimowej kraty." Zatem dajcie mi znać jaka pogoda była w Polsce tego dnia :) Może za niedługo wiosna zajrzy ;) Ja nie narzekam, gdyż wiadomo, tu w Kalifornii to nie ma na co :)
Siedzi we mnie jakies przekonanie, ze przepowiednia związana ze świstakiem może sprawdzić się tylko w USA a przysłowie z Agatą jedynie w Polsce.

Wczoraj będąc w  centrum handlowym natknęłam się na...
Smoki! Występ uliczny był oprawiony w muzykę a do niej tańczyły chińskie smoki. Z racji tego, ze 1 lutego obchodzony jest Chiński Nowy Rok, w tym roku, rok konia. W takim stroju smoka mieszczą się dwie osoby. Gdy smok staje na tylnich łapach osoba z przodu po prostu stoi ;) Nagrałam filmik, ale niestety nie wiedząc czemu jest odwrócony o 90 stopni, mimo ze kręciłam go na wprost. Szkoda, może uda mi się go jakoś naprawić wtedy zedytuję notkę. 
Występ bardzo mi sie podobał, szczerze to widziałam tak piękne stroje po raz pierwszy dlatego cała oprawa zrobiła na mnie takie wrażenie.

Czy w którymś Polskim mieście widzieliście podobny występ z racji chińskiego Nowego Roku? Dajcie znać w komentarzach!

1 komentarz:

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji imienin! Ja tez jutro je obchodze :)

    Pozdrawiam
    Agata

    OdpowiedzUsuń